Gumowy przegub walu
Re: Gumowy przegub walu
Fajnie że zauważyłeś i zrobiłeś to na czas. Ja niestety nie zdążyłem i przez zużyty przegub urwało mi się jedno ucho od flanszy wychodzącej ze skrzyni. Koszt już ponad 400 zł + przegub.
Re: Gumowy przegub walu
tak z ciekoawości, jaki jest koszt przegubu?
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Gumowy przegub walu
Ja u siebie miałem taki sam po kupnie auta. Koszt niecałe 300zl do e36 za oryginal w serwisie
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Gumowy przegub walu
Mateush , miales zle zamontowany przegub. Jezeli teraz masz tak samo jak na zdjeciach to bedzie go rwalo.
Re: Gumowy przegub walu
Pawel_M3GT, czemu zle? ostatnio tez wymienialem przeglub, chetnie sprawdze czy zamontowali go dobrze (robilem to u kuleszy w gdyni - wiecej do nich eMki nie wstawie)
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Gumowy przegub walu
Sruby musza byc na przemian, raz leb z jednej raz z drugiej.wania pisze:Pawel_M3GT, czemu zle? ostatnio tez wymienialem przeglub, chetnie sprawdze czy zamontowali go dobrze (robilem to u kuleszy w gdyni - wiecej do nich eMki nie wstawie)
Jezeli łby beda po jednej stronie, bedzie rozrywac gume. ( "mechanicy" robia tak dlatego bo nie wiedza, lub dlatego,ze zajmuje to duzo mniej czasu i mniej roboty, co sie bedzie dzialo dalej maja juz w du.. )
Na gumie sa znaczki gdzie ma byc łeb sruby.
Ostatnio zmieniony wt lut 10, 2009 14:41 przez Pawel_M3GT, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Gumowy przegub walu
Mógłbym prosić o rozwinięcie teorii źle zamontowanego przegubu
Wiesz, tak się składa że nawymieniałem się takich przegubów w życiu już sporo i jak na moje oko jest to naturalne jego zużycie, no owszem występuje po większych przebiegach, ale biorąc pod uwagę że auto bierze udział w MTD to już inna sprawa.
Wiesz Mateusz miał zamontowany przegub w fabryce BMW, był to oryginalny przegub, nigdy wcześniej nie wymieniany, nigdy wcześniej nie odkręcany, wymieniając go nie zauważyłem najmniejszej nawet nieprawidłowości....
Domyślam sie o co Ci chodzi, jest popełniany pewnen błąd przy wymianie takiego przegubu, który powoduje jego wzdłużne naprężenia, ale w tym przypadku nic podobnego nie miało miejsca.
Co do urwanej flanszy, owszem, jak się długo jeździ na uszkodzonym przegubie i daje w kocioł to albo zetnie śrubę albo pęknie flansza....

Wiesz, tak się składa że nawymieniałem się takich przegubów w życiu już sporo i jak na moje oko jest to naturalne jego zużycie, no owszem występuje po większych przebiegach, ale biorąc pod uwagę że auto bierze udział w MTD to już inna sprawa.
Wiesz Mateusz miał zamontowany przegub w fabryce BMW, był to oryginalny przegub, nigdy wcześniej nie wymieniany, nigdy wcześniej nie odkręcany, wymieniając go nie zauważyłem najmniejszej nawet nieprawidłowości....
Domyślam sie o co Ci chodzi, jest popełniany pewnen błąd przy wymianie takiego przegubu, który powoduje jego wzdłużne naprężenia, ale w tym przypadku nic podobnego nie miało miejsca.
Co do urwanej flanszy, owszem, jak się długo jeździ na uszkodzonym przegubie i daje w kocioł to albo zetnie śrubę albo pęknie flansza....
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Gumowy przegub walu
allcar pisze:Mógłbym prosić o rozwinięcie teorii źle zamontowanego przegubu![]()
Wiesz, tak się składa że nawymieniałem się takich przegubów w życiu już sporo i jak na moje oko jest to naturalne jego zużycie, no owszem występuje po większych przebiegach, ale biorąc pod uwagę że auto bierze udział w MTD to już inna sprawa.
Wiesz Mateusz miał zamontowany przegub w fabryce BMW, był to oryginalny przegub, nigdy wcześniej nie wymieniany, nigdy wcześniej nie odkręcany, wymieniając go nie zauważyłem najmniejszej nawet nieprawidłowości....
Domyślam sie o co Ci chodzi, jest popełniany pewnen błąd przy wymianie takiego przegubu, który powoduje jego wzdłużne naprężenia, ale w tym przypadku nic podobnego nie miało miejsca.
Co do urwanej flanszy, owszem, jak się długo jeździ na uszkodzonym przegubie i daje w kocioł to albo zetnie śrubę albo pęknie flansza....
Nie wierze ze tak go zamontowali w fabryce bmw.
Nie wnikam czy on sie rozlecial przez to czy nie.
Faktem jest ze jest zamontowany zle, i moze go przez to rozrywac.
Tak to wlasnie jest jak sie kupi Emke w PL.. albo takie cos albo Lotos w silniku

Re: Gumowy przegub walu
Jak wymieniałem u siebie, miałem tak jak Paweł mówi, śruby szły na przemian. Do tego śruby muszą być włożone przed założeniem flanszy na skrzynie, ponieważ później nie da się ich wsadzić bo o nią zaczepiają (długie).
Tak było przynajmniej w e36, być może w e46 jest inaczej...
Tak było przynajmniej w e36, być może w e46 jest inaczej...
Re: Gumowy przegub walu
Owszem, zgadzam się z teorią śrub na przemian, jest to powszechne.
Co do auta Mateusza to tak jak wcześniej pisałem, było to zamontowane jeszcze w fabryce, śruby pokryte farbą, brak śladów jakiegokolwiek wcześniejszego zakładania kluczy na śruby, całe pokryte farbą, do teraz, teraz już tak nie jest, bo podczas wymiany pojawiły się ślady ich odkręcania i przykręcania.
Co do zmian konstuktorskich, to uważam że jakby inżynierowie z Monachium uważali że mocowanie powinno być na przemian, to tak właśnie by zrobili, ale tak nie było, więc darujmy sobie "poprawianie" po BMWoskich inżynierach.
Oczywiście nie wykluczam błędu popełnionego w fabryce, ponieważ zdarzają się.
A może ktoś z posiadaczy E46M3SMG zechciałby zerknąć w swoim aucie jak ma przykręcony przegub elastyczny, przyznam że jestem bardzo ciekway i z niecierpliwością będę czekał na stosowne informację, a i jeszcze jedno w moim E39M5 i w E39M5 które teraz mam na sprzęgiełko jest identycznie jak u Mateusza.
Co do auta Mateusza to tak jak wcześniej pisałem, było to zamontowane jeszcze w fabryce, śruby pokryte farbą, brak śladów jakiegokolwiek wcześniejszego zakładania kluczy na śruby, całe pokryte farbą, do teraz, teraz już tak nie jest, bo podczas wymiany pojawiły się ślady ich odkręcania i przykręcania.
Co do zmian konstuktorskich, to uważam że jakby inżynierowie z Monachium uważali że mocowanie powinno być na przemian, to tak właśnie by zrobili, ale tak nie było, więc darujmy sobie "poprawianie" po BMWoskich inżynierach.
Oczywiście nie wykluczam błędu popełnionego w fabryce, ponieważ zdarzają się.
A może ktoś z posiadaczy E46M3SMG zechciałby zerknąć w swoim aucie jak ma przykręcony przegub elastyczny, przyznam że jestem bardzo ciekway i z niecierpliwością będę czekał na stosowne informację, a i jeszcze jedno w moim E39M5 i w E39M5 które teraz mam na sprzęgiełko jest identycznie jak u Mateusza.
Ostatnio zmieniony wt lut 10, 2009 15:14 przez allcar, łącznie zmieniany 1 raz.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Re: Gumowy przegub walu
Jest cos na rzeczy ze sposobem montażu tych przegubów. U mnie było to samo w ubiegłym roku, też był zamieniony kierunek i był ponadrywany choć wyglądał świeżo, chodzi też o kierunek natarcia, są tam jakieś strzałki, nie pamiętam jak to ma być bo babcią opiekuje się gość który o tym wie i pokazywał mi jak było , jak ma być i dlaczego tak i z tego co pamiętam miało to sens. W otworach na śruby są tuleje ale z jednej strony są zanurzone w gumę głębiej jak z drugiej, chodzi też o to żeby właśnie zamontować go w odpowiednim kierunku bo i tak i tak będzie "pasował". Jak nie ogarniecie tego moge się dopytań u Dr. Stiga 

No Fear - No Fun!
Re: Gumowy przegub walu
Pytaj Syty pytaj, myślę że rady Dr.Stiga przydadzą się wielu z Nas 

- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Gumowy przegub walu
allcar pisze:Owszem, zgadzam się z teorią śrub na przemian, jest to powszechne.
Co do auta Mateusza to tak jak wcześniej pisałem, było to zamontowane jeszcze w fabryce, śruby pokryte farbą, brak śladów jakiegokolwiek wcześniejszego zakładania kluczy na śruby, całe pokryte farbą, do teraz, teraz już tak nie jest, bo podczas wymiany pojawiły się ślady ich odkręcania i przykręcania.
Co do zmian konstuktorskich, to uważam że jakby inżynierowie z Monachium uważali że mocowanie powinno być na przemian, to tak właśnie by zrobili, ale tak nie było, więc darujmy sobie "poprawianie" po BMWoskich inżynierach.
Nie mam zamiaru poprawiac inzynierow BMW

Skoro tak piszesz, M3 E46 to najwyrazniej wyjatek, zeby byc pewnym na 100% trzeba po prostu spojrzec na znaczek na gumie i wszystko bedzie jasne.
Jezeli tak ma byc, to oczywiscie tylko sie cieszyc

W kazdym razie ogolnie jest to problem i trzeba na to zwracac uwage

Re: Gumowy przegub walu
Standardem jest tak, że przegub znakiem (i napisami) w stronę wału napędowego, śruby wał-przegub łbem w stronę wału nakrętką w stronę skrzyni, śruby flansza-przegub łbem w stronę skrzyni nakrętką w strone wału.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Gumowy przegub walu
Mysle ze nie ma potrzeby sie pytac.Koki pisze:Pytaj Syty pytaj, myślę że rady Dr.Stiga przydadzą się wielu z Nas
Najprosciej sprawdzic na gumie. Wtedy wszystko bedzie jasne.
Dla przykladu, guma M5 E39allcar pisze:a i jeszcze jedno w moim E39M5 i w E39M5 które teraz mam na sprzęgiełko jest identycznie jak u Mateusza.